Sziget Suli – Egész napos iskola

Iskolánk egész napos iskolai programmal működik. Ez a nevelési forma teszi lehetővé a rugalmas, gyerekek sajátosságaihoz igazodó napirendet.

Az egész napra elosztott tanórák kevésbé terhelik meg a gyerekeket, jut idejük beszélgetőkörre, délelőtti pihenésre, szabad levegőn való mozgásra, játékra, művészeti foglalkozásokra, összetett projekt munkára is az elmélyült tanulás mellett.

Alsó tagozaton az osztályt tanító két pedagógus mindegyike részt vesz a különböző folyamatokban, tartanak tanórai foglalkozást, szabadidős tevékenységet, segítik a tanórára való felkészülést, így a nevelői és oktatói feladat nem különül el, és a sokféle iskolai helyzetben a tanulók megismerésére több lehetőségük van.

Napirendünk

07:30 – 08:30 – a megérkezés ideje, bekapcsolódás a reggeli játékokba

08:30 – 09:00 – beszélgetőkör

09:00 – 10:00 – I. tanulási blokk (a gyerekek igényeihez igazodva)

10:00 – 10:45 – felfrissülés (tízórai, udvari játék)

10:45 – 12:15 – II. tanulási blokk (szünetek a gyerekek igényeihez igazodva)

12:15 – 14:00 – ebéd, udvari játék

14:00 – 14:45 – I. foglalkozás

14:45 – 15:00 – felfrissülés

15:00 – 15:45 – II. foglalkozás

15:45 – 16:00 – uzsonna

16:00 – 17:30 – szabad játék

Éves működési rendünk

Tavaszi, téli és őszi szüneteket a hivatalosan meghirdetett tanév rendje szerint tartjuk, nyáron azonban a tanév lezárása (június közepe) után átállunk egy “táborozós üzemmódra”, amin a részvétel szabadon választott. A nyár végi utolsó 5 hétre zár csak be teljesen az iskola. Az utolsó táborozós héten leendő elsőseinknek minden évben gólyatábort tartunk.

 

Játékbarát Iskola

Részt veszünk a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány „Játékbarát Iskolák” programjában, melynek alapelveként kiemelten fontos szerepet kap a szabad játék a gyermekek mindennapjaiban, ami páratlan módon fejleszti a gyermekek fantáziáját és együttműködési képességét. Egy játékbarát iskolában a gyermekek boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak, fizikai és lelki egészségük jobb. Nyitottabbak a tanulásra, tehát azzal, hogy a játékra időt és teret biztosítunk, segítjük a gyermekek oktatását is.