Értékeink, nevelő-oktató munkánk alapelvei:

A legfontosabb alap értékeinket foglaljuk össze az alábbiakban – nem fontossági sorrendben:

  • Az iskola elsődleges célja egy érzelmi biztonságot nyújtó szeretetteljes  környezet kialakítása, ahova örömmel érkeznek tanulóink és ahol élmény a tanulás.
  • Változatos munkamódszereket alkalmazunk, törekszünk minél több egymásra figyelést, együttműködést kívánó feladathelyzetet teremteni. Építünk a csoportdinamikára, a gyerekek kölcsönös egymásra hatására a tanulási folyamatban is. Ugyanakkor kisgyermekkortól gyakoroljuk az önellenőrzést, mint alapvető munkamódszertani eszközt.
  • Bíztatjuk tanulóinkat az elmélyült feladatvégzésre. Projektmunkával és sok más, megfigyelő és gyűjtőmunkára sarkalló munkaformával, az érdeklődéssel végzett ismeretszerzést, gyűjtőmunkát szokássá alakítjuk.
  • Segítjük, hogy a konfliktushelyzeteket valósan értékeljék, legyenek jó elképzeléseik, kulturált technikáik azok megoldására. Indulataik kezelésében legyenek egyre magabiztosabbak, kapcsolataikban empatikusak. Az iskolai évek kezdetétől fokozottan figyelünk a fejlesztő visszajelzések mellett gyermekeink önismeretének magas szintre fejlesztésére is.
  • A kreatív, alkotó szemlélet s a művészeti tevékenység az iskolai élet minden területét – a tanórákat és a szabadidős programokat – áthatja. 
  • Hiszünk a belső motiváció ösztönző erejében.
  • Gyermekeink minél harmonikusabb fejlesztéséhez a pedagógusok és a szülők folyamatos együttműködésére van szükség. Ezért is nagy figyelmet fordítunk a hozzánk érkező gyermekek és családok megismerésére, a közös értékrend kiépítésére.
  • Nagy hangsúlyt helyezünk az óvoda-iskola átmenet gördülékenységére. Szeretettel és türelemmel hangoljuk rá a hozzánk járó gyerekeket az iskolai életre.
  • Segítjük gyerekeinket, hogy tudják elfogadni a más tulajdonsággal rendelkezőket, legyenek képesek együttműködni velük. Segítőkészen, jóindulatúan forduljanak a környezetükben élő emberekhez, kerüljék a kirekesztés bármilyen formáját.
  • Célunk, hogy tanítványaink megfelelő írás és olvasási technikával, biztos szövegértéssel rendelkezzenek, hogy a világban jól tájékozódjanak, igényes és értő olvasóvá válhassanak. Alakuljon ki bennük a kulturált véleményalkotás igénye, képessége.
  • Bátor, szabad és igényes gondolkodásra szeretnénk nevelni tanítványainkat. Elemző, értelmező és kritikai véleményüket nyitottan fogadjuk, reflektáló képességük fejlődését segítjük. Bíztatjuk őket világunk megismerésére, kérdéseik felvállalására.
  • Az oktatás-nevelés középpontjában az alkalmazható tudás megszerzése és a komplex személyiségfejlesztés áll. A kompetencia alapú oktatás sokoldalúan fejleszti a tanulóink gondolkodását, kommunikációs készségét és az együttműködés képességét.